Hvadimad.dk – min SEO legeplads

In Uncategorized by Kim Vesterbirk

For godt og vel 2 måneder siden gik jeg for alvor i gang med at udvikle på et website jeg har haft liggende længe.

Historien er at jeg i 2002 lancerede et website der skulle hjælpe med at give overblik over energifordeling og næringsindhold i fødevarer på det danske marked. Dog gik projektet i sig selv i takt med at jeg blev familiefar og påbegyndte min karriere indenfor IT.

Dog havde jeg aldrig rigtig sluppet tanken om websitet og sent efterår 2018 registrede jeg et domæne og lagde grunden for det der i dag for alvor er min legeplads for SEO eksperimenter.

Websitet hvadimad.dk er stedet hvor jeg tester alt fra linkbuilding, hvordan man copywriter det bedste blogindslag, hvordan jeg kan bruge Rich Snippets til at vinde både visuel plads i SERP og komme højere op i rankings end store konkurrerende sider. Alt i alt min egen private SEO legeplads.

Formålet med hvadimad.dk er som mit gamle projekt at skabe gennemskuelighed og overblik over næringsindhold, kalorier, allergener og fødevaremærker i produkter på tværs af producenter.

Og hvordan går det så med SEO?

Det går over al forventning. Jeg har med sitet vundet mange topplaceringer i SERP, flere Featured Snippets end jeg kunne drømme om, puster fødevareproducenterne tungt i nakken på ord de selv ranker meget højt på og i flere tilfælde er “ejere” af.

Som du kan se herover puster jeg McDonalds i nakken og ranker højere end både BT, EkstraBladet og Se&Hør på artikler om akkurat samme produkt. Ikke dårligt af et lille bitte website skal jeg sige det selv. Klap mig selv på skulderen.

Men som så meget andet, så tager det tid og nogen af de næste trin i processen er at opbygge en solid backlink portefølje og få sitets domainranking score i vejret.

Jeg ønsker mig selv held og lykke med projektet.