Logo - Foreningen Ung Økonomi

Foreningen Ung Økonomi henvendte sig til mig. De havde brug for et simpelt website. Som de formulerede det selv: “Et online visitkort”.

Kravene til løsningen var beskedne og men vigtige, for deres målgruppe er svært specifik – unge på gymnasier. Ja, dine børn, mine børn, naboens børn – vores børn.

Børn der i en nutid og en fremtid styret af økonomi, har et behov for at have en forståelse for termer som privatøkonomi, opsparing og investering. For det er ikke altid at penge i banken er de bedste penge.

Citat:
Foreningens formål er at give unge mennesker værktøjerne til at håndtere deres økonomi og lære om, hvordan man kommer i gang med at spare op og eventuelt investere samt, hvilke fordele og risici der er forbundet med det.

Løsningen på websitet skulle være simpel og stilmæssigt ren – tja minimalistisk, med et klart budskab og endda også være overkommelig i pris. Deres primære målgruppe kender allerede websitets URL, derfor var søgemaskine synlighed ikke af den største vigtighed. Dog er alt indhold spiseligt for søgemaskiner og deling på sociale medier.

Besøg websitet Foreningen Ung Økonomi her og få syn for sagen på et website, der på pris versus kvalitet ikke går på kompromis.

 

Tags

Del denne side